Wednesday, February 10, 2010

PERTANDINGAN AKUATIK(RENANG) MSSK

SINTOK, 9 Februari, Tiga orang atlet renang dari SKJDK telah turut mengambil bahagian dalam pertandingan akuatik MSSK yang telah diadakan di kolam renang UUM pada 4 dan 5 Februari lalu. Mereka terdiri daripada Nurul Aina bt. Emron, Abdul Wafi bin Zainal Abidin dan Shamsul Ajmal bin Abdul Salim. Menurut Cikgu Siti Nor, ketiga-tiga atlet tersebut masing-masing telah mengambil dua acara iaitu acara bebas 50 meter dan acara kuak dada 50 meter.

Ketiga-tiga mereka telah berjaya memasuki pusingan akhir kejohanan yang diadakan pada 5 Februari. Walaupun mereka gagal menyaingi peserta-peserta yang telah mewakili negeri pada tahun lalu, namun kemampuan atlet SKJDK menempatkan diri dalam pertandingan akhir merupakan satu bonus. Inilah kali pertama SKJDK menghantar atlet untuk kejohanan tersebut. Cikgu Siti Nor berharap agar atlet SKJDK akan sekali lagi dapat memberi saingan hebat dalam pertandingan yang akan datang.

Serentak dengan itu pihak sekolah berharap Cikgu Siti Nor dapat mempelopori Kelab Renang SKJDK dengan bantuan Cikgu Rafishah dan Cikgu Hanifa Bibi dalam usaha melahirkan atlet renang dari SKJDK yang dapat mewakili negeri Kedahsuatu hari nanti.

No comments:

Post a Comment