Thursday, February 4, 2010

KELAB BOLA SEPAK SKJDK

ALOR SETAR 4 Februari. Kelab Bola Sepak Sekolah Kebangsaan Jalan Datuk Kumbar telah berjaya mencipta kemenangan bergaya dalam tiga perlawanan persahabatan baru-baru ini. Menurut Penolong Kanan Ko Kurikulumnya Encik Mohamed Sutan Nasurdin, pasukan ini telah berjaya menumpaskan pasukan SK Tualang, Pokok Sena dengan 5 - 0 pada 21 Januari di tempat lawan. Diikuti dengan kejayaan menumpaskan pasukan SK Taman Uda, Alor Setar dengan 2 - 0 juga di tempat lawan pada 28 Januari lalu. Terbaru pada 3 Februari pasukan ini telah berjaya menewaskan pasukan SK Sri Perdana, Mergong, dengan 1 - 0 di tempat lawan.

Pada 6 Februari yang akan datang kelab ini akan menyertai karnival bola sepak sempena sambutan Jubli Perak SK Taman Uda. Bagi pengurus Pasukan Cikgu Shahabudin Bakar dan jurulatih kelab Encik Mohd Zahir, mereka menaruh keyakinan bahawa pasukan ini akan mampu bersaing dengan pasukan yang mengambil bahagian, sekaligus menjuarai karnival tersebut.

Sesungguhnya kelab ini mula mencipta nama setelah berjaya menganjurkan karnival bola sepaknya sendiri pada bulan November tahun lepas sempena Hari Kokurikulum sekolah.

Semoga kelab ini akan terus mencipta nama.

No comments:

Post a Comment