Sunday, January 24, 2010

SEMINAR INTEGRITI WARGA PENDIDIK

Guru Besar, Tuan Haji Fadzalih bin Mahmud dan Penolong Kanan HEM, Puan Harisun bt. Othman telah mewakili SK Jalan Datuk Kumbar dalam Seminar Integriti Warga Pendidik pada hari Sabtu 23 Januari 2010. Seminar sehari tersebut dianjurkan bersama oleh Kementerian Pelajaran Malaysia dan Institut Integriti Malaysia (IIM). Tuan rumah bagi peringkat Daerah Kota Setar dan Pendang ialah Pejabat Pelajaran Daerah Kota Setar dan Pejabat Pelajaran Daeah Pendang. Seminar ini telah diadakan di Dewan Al Farabi, Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Kedah.

Objektif seminar ini adalah untuk meningkatkan kesedaran serta kefahaman warga pendidik mengenai Pelan Integriti Nasional (PIN), dan meningkatkan komitmen warga pendidik mengenai peranan yang boleh dimainkan dalam mengukuhkan integriti masyarakat.

Para penceramah dalam seminar tersebut terdiri daripada Mohamad Yusof bin Mohamad, Pengurus Sektor Awam IIM; Abdullah bin Yusof, Kaunselor Pentadbir, PPD Johor Bahru, dan YM Tengku Azuan bt. Tengku Mohamad, mantan Pengetua Cemerlang Jusa 'C' .

No comments:

Post a Comment